Är du nöjd nu, Nisse?

Har de senaste veckorna funderat på att starta en blogg. Igen. Jag har faktiskt haft två bloggar innan, men den första fick tas bort pga personliga orsaker, och den andra… förföll varefter tiden led.

Anledningen att det tagit så lång tid att komma till skott är min ständigt närvarande beslutsångest. I första hand ville jag kalla bloggen ”paradox”, men det var upptaget. Så stötte jag på namnet ”epigon”, som betyder ”efterföljande”, vilket jag tycker både var ett vackert och passande ord. Men, självfallet var detta redan upptaget också. Så började min jakt på min blogg. Jag ägnade åtskilliga timmar åt att diskutera detta med Kajsa (http://passionsfrukt.wordpress.com), och då nämndes ”trendig” någon gång. När ”ilandsproblem” också var ockuperat orkade jag inte längre. det fick bli ”trendig”. Hela bloggvärlden är ju trots allt en trend som vi i Sverige fallit offer för och slaviskt följer. Så också jag. Mitt försök att hänga med och vara trendig.

Kommentera

