2010-01-20

Träffade min gamla mentor Greger på väg till jobbet igår. Det var väldigt överraskande och trevligt! Han är saknad, den mannen. En av de bättre karlarna.

Utanför jobbet hände en sådan där sak som man aldrig tror ska hända på riktigt, utan bara på film: min klack bröts av. Eller bröts av, den lossnade från sulan. Och nu snackar vi inte om en skör liten stilettklack, utan en rejäl stövelklack. Mina älskade knähöga… stympade. Får lämna in dem hos skomakaren när jag flyttat hem igen. Tänk vad mysigt att gå till skomakaren förr i världen? I alla sagor och berättelser är de alltid små söta och snälla gubbar som gör ett gediget hantverk…

Dessutom hann jag med ett jobbmöte angående ett uppträdande på Ungdomsmottagningens mässa om Handikapp och Sexualitet i april, och jag måste medge att det kändes lite skumt att sitta i möte med sin barnmorska. Tur att hon är en så härlig kvinna!

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. passionsfrukt
    Jan 20, 2010 @ 15:59:05

    vem går du hos?

    Svara

Kommentera

