Suspicious minds

Jag får ont i hjärtat och ilskan bubblar när jag läser Kenzas blogg. För er som inte har läst den på sistone (eller någonsin, vad vet jag), så skrev hon igår ett inlägg där hon uppmanade sina 100 000 dagliga besökare att skänka tio kronor till det katastrofdrabbade Haiti. Precis som hon nämnde, så kulle vi kunna få ihop en miljon kronor om alla gav tio kronor var. Idag följde hon upp med att berätta att 2000 personer dittills hade hjälpt till, men hon undrade vart resterande 98 000 var. Sedan får hon flertalet kommentarer där folk kritiserar hennes goda vilja. ”Alla har inte råd”, eller ”Bara för att du är rik!”, eller ”Sverige har ju redan skänkt pengar, så varför ska jag?”. Jag förstår inte hur ni som resonerar så fungerar. Jag säger som Kenza; ALLA i Sverige har råd att avvara en tia. Faktiskt. Människor dör varje stund i Haiti! Tänk om det var din familj som låg halvt ihjälklämd under en raserad byggnad? Just det, då hade du velat att folk hjälpte till.

Människor är hycklare.

Kommentera

