Alla ska i jorden

Jag, Stefan och Pelle
© Klara Svensk

Fint att träffa Linda några timmar igår. Lite sushi, så försvinner alla bekymmer, och ersätts av en oövervinnerlig mättnadskänsla!

Mötte upp min far utanför tandläkaren, varefter vi for och hämtade Pelle som soundcheckat inför kvällens spelning på L’Orient här i Linköping. Ute i Blästad käkade vi middag, snackade och myste. Ni vet, så där som man gör när man träffar någon man tycker om, men inte har träffat på allt för länge…

Framåt 21.30-tiden skjutsade pappa in mig och Pelle till L’Orient, där han anslöt sig till bandet, och jag mötte upp Klara. Det bästa med att känna bandmedlemmar är att man får slinka in som ”sällskap”, och därmed inte behöver pröjsa inträde! Haha. Väl inne köpte vi oss varsin dryck och väntade på att förbandet skulle sluta spela. Av en händelse fick vi syn på Sissi och Mathias framme vid ena scenkanten, och – vips! – så hade vi efter att ha hälsat på dem hamnat mitt framför scenen. Schysst.

Spelningen var fin. Ljudkvaliteten var helt klart bättre på Skandia i Norrköping, men stämningen är ju alltid skönare när man står och diggar med i musiken framför en scen, snarare än när man sitter uppradade på stolar. Jag var väldigt lycklig under den dryga timmen de spelade. Allra finast var dock efteråt, när Pelle drog in oss backstage (hur mycket ”backstage” det nu finns på L’Orient…), och vi kunde stå och snacka med honom, liksom med Herr Sundström själv. Vilken man han är. Ingen framgångsdiva, utan bara en vanlig, vacker människa som du och jag.

Åh, denna kväll lever jag nog på länge! ♥

Kommentera

