Mobilkrångel

Igår löpte min telefon amok, och raderade alla mina kontakter samt sms. Osmidigt, tänkte jag, men inte hela världen. Det verkliga problemet uppstod när det visade sig att jag inte kunde lägga till nya kontakter, ej heller skriva/ta emot sms. Så, mitt enda alternativ var att skriva in mina kontakter i en pittoresk liten bok. Någonstans tycker jag ändå om tanken att vara retro nog att använda mig av en riktig telefonbok. Dels för att det skulle leda till att jag lärde mig telefonnummer utantill, någonting som man inte alls behöver längre eftersom du har all information genom att trycka på en knapp, och dels för att att jag skulle tvingas att ringa människor. Inte kunna gömma mig bakom en display.

Nu visade det sig dock att jag lyckades få igång min telefon till att fungera normalt igen (för hur länge får i skrivande stund förbli osagt). Så retro och old fashioned får jag bli någon annan gång.

Kommentera

