Moshjärna

Huj, intensiva dagar detta. I torsdags jobbade jag först innan jag satte mig på bussen och begav mig till Stockholm, där jag möttes upp av min fina Anna. I sommarvärmen svettade vi oss upp på Mosebacke (nej, vi har ingen kondition), där vi njöt av en ljuvligt kall öl samt en oslagbar utsikt över vackra Stockholm. Klockan 19.00 infann vi oss på Södra Teatern där vi såg Pellemannen och Agneta Wallin framföra Tintin och Piratkopiorna. Mina förväntningar överträffades många gånger om, och jag gillar verkligen sådana här independentproduktioner som skiljer sig ur mängden på ett eget och nyskapande sätt. Mycket sevärd för såväl inbitna Tintin-fans som icke frälsta.

Därefter mötte vi upp Annas karl och dennes väninna på Odenplan där vi mättade våra kurrande magar med indisk mat. I paltkoma rullade jag och Anna hem till hennes lägenhet i Hägernäs, där vi däckade rätt snart.

Fredagen innebar en tidig morgon. Klockan 6.00 ringde klockan (eller ja, mobilen. Vi lever i en modern värld, mina vänner), och vi lämnade motvilligt den sköna sängen. Strax efter 8 var vi framme på T-centralen, där vi skildes åt; Anna begav sig till Calle Flygares, och jag satte mig på ett soligt Sergels Torg med en latte (08-generna sitter i, haha) och väntade på min käre gudfar Lasse. Vi strosade genom Gamla stan, och stannade och åt frukost med Slussen som utsikt. Därefter tittade vi på Moderna Museets utbud, innan vi lunchade på Kulturhusets tak. Ja, sedan var det dags för mig att åka hem till Linköping för att direkt efter ankomst kuta till Domkyrkan för medverkan i körfestivalen som i år hölls just här. Och tja, utöver ett litet valborgsfirande är det vad min helg bestått av. Sång, sång, sång.

Så… Nu är jag helt slut, psykiskt och fysiskt. Tack och hej!

Kommentera

