Sådär som när man släpper hämningarna i kotteland

Det vankades grillning av marsmallows och kaneläpplen igår kväll. Vi parkerade oss i en glänta i lektorshagen, medan solen flämtade ikapp med oss.

Själva grillandet blev väl ungefär sådär lyckat, eftersom det fanns så mycket annat att skratta åt och skoja om under tiden. Men, vem har väl dött av ett par brända marsmallows?

För första gången fick jag dessutom testa, efter att vi hade förflyttat oss hem till bröderna, ”Tekken” – det där teve-spelet där man slår ner varandra. Jag var långt ifrån obesegrad, men några gånger vann jag faktiskt. Jag tror stenhårt på taktiken ”Tänk inte, tryck bara hysteriskt på alla knappar på kontrollen”. Revansch fick jag i alla fall, för när vi spelade brädspelet ”Kampen mellan kvinnor och män” i två olika tappningar så kammade jag hem vinsten!

Utöver de så har vi en ny vän också. Peter, heter han. (Aj, fan!)

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Klara
    Jul 05, 2010 @ 13:56:00

    <3

    Svara

Kommentera

