Propplös

Min dag började med ett besök på Vårdcentralen, för att få svar på mitt knä/ben/fot-problem.
”Det kan vara en trombos, det vill säga en propp”, säger sköterskan.
Det var kanske inte vad jag behövde höra, men  hon sa att jag inte skulle vara orolig eftersom det förmodligen inte var det. Dock var de tvungna att utesluta detta, så hon skickade med mig en oläslig lapp och en tid på US för ultraljud. Hallå, ultraljud i benet?!

Hypokondrikern i mig bankade på mitt pannben och skrek sig hes: ”DU HAR EN PROPP I BENET! DU KOMMER DÖ, ELLER I ALLA FALL INVALIDISERAS FÖR LIVET!”. Jag började gå igenom mitt testamente (Sandra, du skulle få min fina tjockiströja. Kajsa, du skulle få min säng) och innan jag visste ordet av haltade jag mig igenom US för att komma till rätt avdelning. Andnöd. Sjukhus. Sjuka människor. Jag kommer också få en sal här och dropp i armen och en massa sprutor och tappa håret och få amputera benet och behöva hjälp med att kissa och kommer att förtvina och dö.

Nejdå. Jag kommer inte dö. Ingen propp i sikte. Ingen cysta heller för den delen. Däremot, när jag satt upphissad i en high tech stol med benet i knät på en doktor:
Jag: ”Öhm… Jo, jag håller på att svimma, skulle jag kunna få ligga ner?”
Då blev det aktivitet på tanterna vill jag lova, trots min försäkran om att jag kan svimma ibland, speciellt i sjukhusmiljö, men det enda jag behöver för att stoppa anfallet är att lägga mig ner… Smidiga tjejen.

Summa summarum: Jag har ingen propp i benet. Förmodligen är jag överansträngd, bara att vänta ut det hela. Jag som vill springa (hörde ni vad jag sa?!?!?!), men det får jag inte. Jaja, jag lever i alla fall.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Klara
    Jul 27, 2010 @ 18:56:27

    Det hade varit coolt om det varit en cysta.. You tube material! ^^ haha. Men tur att det inte var något allvarligt sötnos. <3

    Svara

  2. Kajsa Nilsson
    Jul 28, 2010 @ 09:01:45

    Faaan då, då får jag inte sängen alltså. Mina evil plans är förstörda. Nä, jag skojade bara. Tur att det inte var något allvarligt!

    Svara

Kommentera

