Mina blommor har dött

Jag börjar sakta men säkert bygga upp en ny fästning åt min ångest att ha sin verksamhet i.
Framtiden.
Ständigt denna fråga om vad jag vill göra med mitt liv. Alla verkar ha en vision. Antingen har de redan börjat satsa på denna vision, eller så har de långt framskridna planer. De vågar pröva sina vingar. Lämnar allt bakom sig, ger sig iväg på egen hand. Följer hjärtats vinds rådande riktning. Oroar sig inte.
Jag drabbas av panik av tanken på framtiden. Vad vill jag? Hur ska jag komma dit jag vill? Jag vet inte vad jag vill. Inte alls. Är inte tillräckligt bra på något. Inte tillräckligt begåvad. Gömmer drömmen innan den ens riktigt hunnit ta form. Vågar inte lämna det jag har, i rädsla för att misslyckas. Förlora det jag hade.

Jag har bara en veckas trygghet kvar.

Kommentera

