Landet där kakor är synonymt med frukost

Back on track hos mormor, i min bestående roll som kattvakt. Själv är hon i Sumpan hos Fia, Peter och Ella (och jag är himla avis, då jag är ledig dessa dagar som hon är där… Hmpf.) Anyways så har jag käkat chokladbiskvier till frukost idag. Jag tycker faktiskt att det är brutalt elakt av henne att packa hela frysen och kylen full med detta, SAMT fylla ”bjudburken” till bristningsgränsen när jag kommer. Och så oroar hon sig över att hon inte hinner handla mat åt mig. Som om jag riskerar att svälta. Min mormor är en feeder.

Medan mormor pussar på personerna som poserar så perfekt på
övre bilden, håller jag till godo med Mr Nisse (som just i denna
stund snusar på min datorväska, i vanlig ordning).
Inte fy skam det heller.

Förresten, tror jag att det vankas vin med Äma ikväll. Och det är ju helfint alla dagar i veckan!

Kommentera

